Stress

Nu är det bara två veckor kvar att jobba, längtar fast känner även att tårarna kommer när jag tänker på det.. Känns trist att inte jobba mer med min kollega och alla barn, men jag vet att bara jag gått därifrån den 22/12 så tänker jag inte mer på det utan då är det Pyttis som gäller! Undra vart jag kommer att jobba om ett år? hmm nä ska inte börja tänka på det redan..

Är mycket på jobbet nu jag måste/vill fixa klart innan jag slutar, sedan har vi lucia att träna inför som tar sin tid men barnen är duktiga så på onsdag ska det gå så bra så ;-)

Var hos barnmorskan i onsdags och fick då vet aatt Pyttis har fixerat sig, hjärtljudet låg fortfaradne kvar på 140 och alla mina värden var bra. Fick dock arg röst när hon hörde att jag hade sammandragningar på eftermiddagrna och kvällarna pga att jag stressar och är igång för mycket på dagarna. Men hallå hallå hur lätt är det att ta det lungt när det finns så mycket man måste göra? Vill jag inte ha bebisen förre 2007 måste jag alltså lugna ner mig lite och tänka på mig och barnet istället för på allt annat.. svårt...

Idag stänger jag på jobbet och ska sedan iväg och inventera på mitt andra jobb för att klockan 21.00 gå på en konsert med Marit Bergman.. Tuff dag som inte lär göra kroppen gott men jag lovar sedan ska jag lugna ner mig..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nåt barn under 2007 vill du väl inte ha?! Så lyssna på din barnmorska, och ta det lite lugnare! Efter idag får du varva ner lite innan jul, och sen bara vila resten av året. Kram!

2006-12-08 @ 11:44:09
Postat av: Johanna

Menar naturligtvis under 2006... Under 2007 får vi verkligen hoppas att det kommer ut en liten en :-)

2006-12-08 @ 11:45:35
Postat av: Helena

Skönt att sluta ändå! Så får du ta det riktigt lugn sen så Pyttis mår bra... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback