Besök hos barnmorskan

Ja nu börjar allt kännas allt mer verkligt, idag vid besöket hos barnmorskan fick vi inbjudan till föräldrarutbildning och information på BB. Vi fick lyssna på hjärtat som låg på 150, sist vi lyssnade låg det på 140. Kanske är en lite tjej?? :-) Både mitt blodtryck och blodsocker var bra och jag låg lite över medelkurvan när hon mäte magen min så den är inte så liten längre :-) Jag ska få komma och prova ut ett bälte som ska lindra foglossningarna och även få börja på vattengympa, skönt att få komma iväg och röra kroppen utan att det ska behöva göra ont. Tre veckor till nästa besök och efter det blir besöken varannan vecka fram tills det är dax för Pyttis att titta ut. I vecka 30 ska vi få komma på ultraljud igen, tydligen får alla som gjort IVF komma på ett extra ultraljud vilket vi inte tackar nej till, för att ta en till tjuvtitt på våran Pyttis vill vi ju gärna!  


Kommentarer
Postat av: Helena

Gick oxå på vattengympa under graviditeten. Riktigt skönt! Kommer ihåg den roliga känslan när man går ner i vattnet och magen "flyter upp". *haha* Du kommer förstå vad jag menar!

Kul med ett till ul! Det närmar sig med stormsteg...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback