Påsk, storm, vår och sol

Glad fj?llpojke


Haft det mysigt i fjällen fast väldigt stormigt, troode vi skulle blåsa bort med hela stugan natten mellan onsdag och skärtorsdag men som tur var så stod huset kvar på samma plats när vi öppnade dörren på morgonen. Vi försökte ta oss ut på skidorna varje dag för att få luft och för att Ebbe skulle sova en lite längre stund, han vill helst inte sova om vi är inne hela dagen. På onsdagen var det dock endast turen till och från bilen för jag vågade inte vara ute med Ebbe för han höll andan när han fick vinden i ansiktet.. inte skoj... Vi fick två fina dagar fast den ena av dem var när vi skulle åka hem.


 

Är så härligt att det är vår nu och solen är uppe allt längre på kvällarna och solen värmer när man sitter ute. Haft lunch här hemma idag och då satt vi ute i solen och drack kaffe och åt kaka, helt underbart! Imorgon blir det rester av dagens lunch när Johanna och Axel kommer, hoppas vi kan sitta ute i solen då också...



Älsklingen min har varit vaken typ hela kvällen idag, brukar somna vid 19 tiden men idag somnade han då och vaknade 20 minuter senare och var pigg sedan har han suttit i mitt knä och brevid mig här vid datorn när jag fixat in alla kort vi knäppt i fjällen. Är ju lustigt att så fort man tror man fått in en rutin så händer det något nytt ;-)


image130

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt ni verkar ha haft :)
Ja ska bli trevligt o dricka lite vin.
Men blir inte så mkt vin, eftersom jag "bantar!.
Måste ut o shoppa idag,har inga kläder längre.
Trevlig helg, hälsa lill-prinsen.

2007-04-13 @ 12:32:37
Postat av: Jennie

Hej! Jag har inte haft tillfälle att gratulera till lillkillen. Har gjort det via A-M men vet inte om hon har kommit ihåg att göra det :)

Han är i alla fall supergullig!! (Har smygtittat på din blogg)Vilken tur ni har haft som fått en sån goding. Får se om man hinner se honom nåt i sommar. Hoppas* fast då är han väl rätt stor kan jag tro. Dem växer ju så fort.

Hoppas ni mår bra i alla fall...

Kramar från Jennie

Postat av: Helena

Förutom blåsten ser det ju ut som ni haft underbart härligt! Såå fina bilder, som alltid. =)

2007-04-14 @ 21:31:30
URL: http://emblasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback