Tandis

*blä* varit hos tandläkaren idag, trodde jag skulle ha minst ett hål på varje tand pga av att jag knappt kunde borsta tänderna alls i början när jag väntade Ebbe. Efter en undersökning som gör att man blir super nervös för de säger massa konstiga grejer man fattar noll av tittar min tandläkare på mig och säger att jag måste skölja med flour varje kväll, ta en flour tablett efter jag ätit och använda tandtråd varje dag. Hjälp tänker jag nu har jag verkligen hemska tänder men nej då jag hade två hål som jag haft i några år men de har varit små så de har väntat med att laga dem, nu hade de blivit lite större så hon ville laga dem. Ja ni ser hur pengarna flyger förbi :-( 860:- per hål *snyft* hade varit ett par snygga skor, en ny väska, lite kläder till Ebbe och kasnek en ny tröja till mig...  Men jag är glad att det inte var ännu värre.

Under mitt tanläkar besök var Ebbe hos Tomas på jobbet han var såååå duktig och skrek till han var helt slut och somnade i Tomas knä, så där satt han och vågade inte röra sig. Var en lite hungrig pojke som slängde sig på matmaskinen (ja alltså jag) när han vaknade.

Tittat på två hus idag, tyvärr inget som var något att ha. Imorgon är det dax för nästa, kanske kan var det hus vi ska bo i ja fast troligast är väl att detta antingen blir för dyrt eller för mycket att fixa... som vanligt...

Sugen på godis, undra vad min tandläkare tycker om att jag äter lite godis istället för att skölja tänderna med flour ikväll?? Ja antagligen tycker hon det är bra för då tjänar hon ännu mer pengar ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jga är också rädd att jag kommer att ha en massa hål... När jag kan lämna Axel en liten stund måste jag se till att boka en tid. Usch!

2007-04-19 @ 10:17:50
Postat av: Johanna

Ja, det var jag som skrev alltså, men det förstog du nog.

2007-04-19 @ 10:18:20
Postat av: annamia

Vart har ni kollat på hus? Ska ni kolla påett idag också? vart? :) jag vill inte gå till tandis.. hateit! måste ringa ändå annars tappar jag nog alla tänderna snart.

2007-04-19 @ 13:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback