Sjukhusbesök, lussebullar och en trött pojke

Veckan har gått för fort, har inte hunnit nästan något.. I tisdags var vi på sjukhuste på barnkliniken där vi fick träffa en läkare som ställde massa frågor och kände lite på Ebbe vilket inte uppskattades, var otäckt med en okänd gubbe som undersökte honom ju. Efter vi träffat läkaren fick Ebbe bedövningsplåster inför blodprov, medan de verkade gick vi en promis på en timme upp mot norra berget. Ebbe vaknade lagomt till vi kom fram till sjukhuste igen, han fick leka (åka kana vilket är en höjdare) en stund i väntrummet. Efter en stund fick vi komma in till två sköterskor som skulle ta blodprovena, detta var en tuff match för alla fyra (mamma, barn och de två sköterskorna) Ebbe blev först arg och sedan ledsen och rädd, har aldrig sett honom så arg och ledsen/rädd tidigare. Eftersom de skulle ta mycket blod gick de inte att endast sticka i fingret så efter många olika varianter la de Ebbe på britsen och höll fast honom.. gör ont i mig bara jag tänker på det.. efter ett tag slutade han göra motstond och bara låg där och grät :-( Även jag och ena av sköterskorna var nära tårarna. Ebbe fick en båt efteråt den slog han på och ville inte ens titta åt den och när ena sköterkan sa ja då vara vi klarar hejdå började min prins att tokvinka ;-) Man såg i ansiktet på honom att ja äntligen får vi gå härifrån. Snyftade hela vägen hem och när vi kom hem gick han fram till pepparkaksburken och pekade :-) En utmattade mamma och son somnade på sängen och sov i över två timmar *skönt*

Har även bakat lussebullar och kakor, tänkte jag skulle fixa lite sådant inför 1 års kalaset som närmar sig med stormsteg.

Nu har Ebbe sovit 1 1/2 timme, när han vakna ska vi gå en sväng förbi vårdcentralen, hämta resesängen som Axel ska låna och sedan om vi hinner åka och hälsa på Elin och Alfred.

Ha en bra torsdag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback