Mamma?

Är verkligen konstigt att man bara sådär helt plötsligt är mamma, fast det går ju inte heller att förstå hur det var innan.. Känns så självklart att han ska vara hos oss, de första dagarna hemma var jag rädd att någon skulle komma och ringa på dörren och säga att nu ska vi ha tillbaka honom, ni fick bara låna honom lite.. Är himlans tur att det inte hänt ;-)

Har varit tuffa dagar sedan vi kom hem, åkt upp och ner till sjukhuset och vårdcentralen för att väga och kolla gulsoten hos Ebbe. han låg precis på gränsen men vi slapp läggas in igen vilket var skönt, vet inte om jag orkat ligga på BB utan Tomas igen. Nätterna vill han endast ligga och sova med mig inte i sin korg, men på dagarna går korgen utmärkt.. konstig typ alltså ;-) Är ju inte helt lätt att sova riktigt när man har en skatt på sin mage som ligger och "snusar".

Kom lite tårar och allt kändes super jobbigt i fredags, vi hade först varit på sjukhuset, en snabbis på ikea, när vi kom hem ringde telefonen i ett och det ringde på dörren. Sedan fick vi besök av några släktingar till Tomas och efter det var vi till mamma och pappa på middag. Hemma hos mamma och pappa orkade jag inte mera satt och grät medan vi åt middag och kände mig så himlans liten.. Ja jag vet nu att jag måste ta det lite lugnare vila mer och ta hand om mig, och lära mig att säga nej vi orkar inte med besök just nu.. men ja det är ju inte så lätt..

Sover sött

Kommentarer
Postat av: Faster Nina

ÅÅh vad jag längtar tills jag får träffa honom igen!! Tre veckor känns som hemskt länge.. :(

2007-01-11 @ 12:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback