Dop




Ebbe inför och på sin dopdag 
1. Trött men glad av allt fixande inför, sovande i Johans knä
2. På väg till kyrkan
3. Gör sig klar för att gå in i kyrkan
4. Ebbe redo
5. Ebbe i Elias knä, helt slut efter en lång dag
6. Skjortor


I lördags den 24/3 döptes Ebbe i Selånger kyrka. Jag hade önskemål till prästen om ett personligt dop och jag är så himlans nöjd blev ännu bättre, finare och personligare än jag hade kunnat hoppas på. Prästen var helt underbar och de finaste hon gjorde under gudtjänsten var när hon gick med Ebbe runt bland gästerna som ett välkomnande. Helena och Simon sjung och spelade, A new day och Mitt barn vilket var otroligt vackert, tårarna var sååå nära när jag hörde Helenas underbara röst sjunga dessa vackra sånger. Sanna läste två texter som prästen annars bruka läsa och detta gjorde hon på ett super fint sätt. Mikaela läste en text hon hade skrivit till Ebbe, då kom tårarna.. Ja hela gudtjänsten var super fin och ett minne för livet.


image114
Redo att döpas!


Var ca 60 gäster som hjälpte till att göra dagen ännu bättre och finare, är helt otroligt att Ebbe har ett sådant stort gäng som bryr sig om honom :-)

Vi bjöd på en te-buffe som jag planerat och sedan fick toppen hjälp av Anna-Mia, Nina, Mikaela, Anita, Rolf, Mamma, Pappa, Johan, Eva och Ove för att fixa. Var super trött och hade noll koll så det var tur dessa änglar fanns där och hjälpte till!

Han fick massor med presenter, tyvärr finns det inte plats för alla just nu men mycket snart hoppas jag att han har ett eget rum där de får plats. Har lagt bud på ett radhus idag så vi får se om det kan bli där han får sitt rum.


Kommentarer
Postat av: Axel

Grattis på 3-månadersdagen, Ebbe!

2007-03-29 @ 10:29:41
Postat av: Helena

Han är såå söt! =) Kul att du blev nöjd med dopet, fina presenter.

Postat av: Helena

Och just ja, vad spännande med BUD!! Har du någon länk till huset?

2007-03-29 @ 14:34:35
URL: http://emblasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback