Stockholm

Borta bra men hemma bäst! Var en trevlig men lite stressig helg i Stockholm, vi hann med att göra en del saker:

Fredag - Satt in våra väskor på hotellet, tog tunnelbanan in till centrum och gick någon timme inne på Gallerian där vi shoppade lite till Ebbe. Sedan träffade vi Jessica som jag träffade när jag var på språkresa när jag var ca 14-15 år, har inte träffats på 5 år men haft kontakt via mail. Var super skoj att träffa henne, är ganska otroligt att vi kunnat hålla kontakten. Vi åt middag tillsammans på Fridays - gott! Var Ebbes första restaurangbesök, och han verkade gilla det, fast mammas efterrätt såg så där ut ;-) Fast mamma tyckte den var helt underbar!!

 

Lördag - Ebbe vaknade vid 5 och var klarvaken, vilket jag och Tomas inte var.. Vid 7 slängde jag in honom till mamma och pappas rum så vi fick soven en liten stund innan det var dax att shoppa. Vi började med att gå en sväng på gallerian som fanns vid hotellet. Köpte fyra par skor (mormor/mamma ett par av dem) till Ebbe, var kanon bra pris på bra skor. Vart även två par skor till mig och lite kläder på Vila innan vi tog oss till Götgatan där shoppingen fortsatte. Avslutade shoppingturen med ett besök på Urban Outfittings, sååå härlig butik som ligger i en gammal biograf. Måste ner till Stockholm något mer i vår för att förnya garderoben, Top shop öppnar ju en STOR butik i slutet av mars.

Träffade Tomas vän Erik och hans flickvän en snabbis, kändes lite stressigt men de var söta och gick med oss på de affärer vi ville till och följde oss sedan till restaurangen där vi skulle träffa mamma, pappa, Yvonne och Tom. Restaurangen vi åt på heter Shanti och hade helt underbar god indiskmat, kommer helt klart att äta där vid nästa besök i Stockholm också.


image109
Mamma och pappas hjälte, söndag morgon på hotellet


Dagen avslutades med Ring side - Jerka var super bra, han är verkligen bra Jerry Williams. Är inte ofta man ser någon som gör sig så bra live som han gör.



Söndag - Snabb tur inne i centrum, tyvärr öppnade de butiker jag ville besöka 12 och tåget gick 12.31 så jag hann inte med dem.

Ja nu har Ebbe åkt tåg och besök våran huvudstad för första gången, 10 veckor gammal! Våran hjälte är en trött hjälte som varit super duktig hela helgen, inte konstigt man är trött nu.


Kommentarer
Postat av: Nina

Hihi två par skor till! Lyckad resa alltså :-) Jag ska ner till stockholm nästa vecka så du måste ge tips om var jag ska gå. Jag kommer gärna hem med två par skor jag också ;-)

2007-03-12 @ 12:42:48
Postat av: Helena

Låter som en underbar helg! Perfekt att kunna slänga in Ebbe i nästa rum när man vill sova vidare, hehe. ;)
Jättefina bilder som vanligt. Är det en katvig han har på bilden?

Postat av: Ida-Marie

Ja det är katvig på de han har på sig, de har ju så snygga kläder! Köpte en stickad i samma modell på UNI till honom nu när vi var i Stockholm.

2007-03-12 @ 19:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback