Ebbe 5 månader

 xxxdddddddddddxddddcdv  Z                           MGTF                           CN  MMFF

- Ebbe bloggar :-)

Ja ni ser vilken duktig pojke jag har, han kan både stora och små bokstäver samt att man måste ha mellanslag mellan orden ;-) hihi

image156

Idag blir Ebbe fem månader och det har vi firat med att titta på ett radhus och att i kväll åka till Lina där Ebbe får träffa Axel, Moa och Signe. Strax ska vi även på mamma-barn yoga, ska bli sååå skönt för jag är super trött och less idag.

Var på mamas-party igår, fanns massor med skoj som jag vill ha men måste tänka på ekonomin så det blev bara en spegel till bilen för att vi ska kunna se Ebbe när man kör själv. Köpte även maracass till Ebbe. Har tänkt ha ett "party" här hemma också och då får jag köpa något mer skoj.
www.mamas.se kan ni se vad de har för skoj.

Ebbe har sedan han föddes varit duktig att somna och sova på nätterna, senaste veckan har dock varit jobbig. Han har inte velat somna, skrikigt och gnällt. Han har vaknat flera gånger på natten, har lagt honom vid bröstet men han har bara velat myst och sova bredvid oss.Tyvärr kan jag inte sova vidare bra med honom mellan oss så nätterna har varit jobbigare. Det började när vi började med gröt på kvällen så jag köpte en ny sorts gröt (han har ätit vanlig havregrynsgröt) och inatt sova han i sin egena säng utan några problem. Vilket betyder att vi får lova att köpa dessa dyrare barngröter.. jaja allt det bästa för min prins!

Kommentarer
Postat av: annamia

sötsnok ebbe :) Hur var radhuset då? var det de du pratade om för nån dag sedan?

Postat av: annamia

kollade på dina bloggar sedan i Januari.. snacka om att snebbe har blivit STOR! Snart bråkar ni om hur länge han får vara ute på kvällarna ;)

2007-05-29 @ 16:03:18
URL: http://annamiia.blogg.se
Postat av: Helena

Gröten från affären är ju berikad med bla järn så vi fick rekommendationen att ge det till Embla. Det skulle tydligen vara svårt att få i de tillräckligt av det annars...

2007-05-29 @ 21:37:05
URL: http://emblasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback