Kanelbullens dag



MUMS med kanelbullar, vi fick nybakade av mamma. Var både kanel, socker och äppelmos på bullarna. Vi har plockat äpplen idag som vi ska göra äppelmos av, blir nog några äppelmosbullar senare i veckan. Vi ska även göra äppeldryck och äppelkaka, mormor gjorde alltid en god äppelkaka i långpannan den ska jag prova på att göra hade jag tänkt.

Varit med mamma på birsta en snabbis hon skulle shoppa kläder att ha på sig ikväll när hon skulle på fest hann då fynda två par stövlar till Ebbe på Wedins som hade halva priset på alla skor SKYNDA FYND om ni behöver nya skor! Blev ett par fodrade gummistövlar som han kan ha ute nu och även ett par vinter stövlar att plocka fram när snön kommer.

Nu är det film och ostkrokar *mys* blir fortsatt myskväll när Ebbe somnat och äpplerna är kokade till mos. Har hyrt filmen Fool´s gold som vi ska titta på.



hihi frådae Ebbe vad som är det godast som finns, han svarade bulle bulle ;-)

Kommentarer
Postat av: a-m

hm, hon skulle ju komma till mig och handla kläder till ikväll om hon hann :(! hittade mamma nåt att ha på sig då? vill också ha bullar!! jag kommer och smakar mormoräppelkakan när du bakat den ;). puss o kram natti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback