Ebbe växer och blir stor

Jag blir varm i mitt hjärta när jag kommer hem och hör min älskling ropa mamma, mamma sen kommer han fram och jag får världens kram, då säger han Ebbe, min (Ebbes/min mamma) och pekar på mig. När vi frågar vad han gjort på dagis säger han namnet på några av sina kompisar, Alfred, Ebba och Emma pratar han mycket om ;-)

När vi var nere i hans rum nu på kvällen pekade han på sina pennor och sa måla sen satt han i säkert 15 minuter och ritade, efter varje penna han använt satt han på korken och satt tillbaka dem i muggen *stolt* mamma :-)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken ordningssam liten pojke! Axel är i den fasen som Ebbe var i för ett tag sedan, han kallar både mig och Jens för pappa :-) Så när han och jag är ute och går säger han: -Pappa. Och jag säger: -Ja. Och sen berättar han nåt som jag inte förstår... :-)

Postat av: Nina

Aaaaah vad jag saknar Ebbe nar jag laser det dar! :-( Jag vill ocksa fraga vad han gjort pa dagis! Vad duktig han ar!! :-) stolt faster

ps. jag saknar dig och Tomas och Anna-Mia lite ocksa ;-)

2008-09-02 @ 02:30:47
Postat av: caroline

Heej mimmipropp! Är så nyfiken hur ni har det i huset nu när väggarna är rivna och renoveringen är i full gång. När beräknas "inredningstanten" vara klar?! Måste få komma på inspektion inom kort :) Vad glad jag blir när jag hör att Ebbe verkar trivas bra på dagis & du på ditt nya jobb! Ännu mer glad blir jag när jag vet att Ebbe kommer få en buskusin inom kort (overkligt!!) Mamma & jag är i Umeå för tillfället på utredning (åkte i söndags em, får förmodligen åka hem under torsdag). Längtar jättemycket efter min lilla Malva.. Sköt om dig! Puss o kram

2008-09-02 @ 10:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback