Riga

Min helg i Riga ja eller på en båt och i en buss kanske jag skulle säga, fredag började med att jag var tidigt till jobbet för att fixa klart med lite grejer, när det är ca 7 minuter kvar till bussen ska gå märker jag att ojoj min plånbok ligger hemma i köket !!!! OJ! Slänger mig i bilen och kör som en galning hem och tillbaka MED både pass och plånbok ;-) Lunch i Tönnebro och sedan ner till Frihamnen där våran båt stod.

Fick egen hytt trodde jag efter som de hade sagt det innan vi åkte, packar upp lite ur väskan och kryper ner i sängen för att vila lite innan kvällen har nästan somnat när någon öppnar dörren, både jag och Carin bli tok-rädda. Tydligen har vi fått samma hytt iaf, konstigt från början att dela hytt med någon man aldrig träffat innan.. men hon var trevlig och söt :-)

Middag, drinka och dans sedan i säng vid 2 då vi inser att vi snart ska upp för att orka med en dag i Riga.

Riga är en otroligt fin stad och vi fick en guidead där vi på ca 3 timmar fick se HELA Riga tror jag .... vi stressade i oss lunch vid 14.30 för att stressa till en stor marknad där vi snabbt köpte några strumpor var och snabbt tog en taxi för att vara åter på bussen 16 :-) Haha ja verkligen en stressig dag i Riga... Var synd vi inte hann mer för det fanns mycket vi ville se och shoppa...

Lite jobb på båten och sedan drinkar, drinkar, mat (kl 22.30), drinkar och dans :-)

Påväg hem gick bussen sönder SÅKLART men vi hade tur och bara ca 30 minuter bakom oss kom en tom buss och plockade upp oss.

Vi har haft en toppen rolig och händelserik helg... men lite för lite sömn.. :-)



På denna gatan stod två män och spelade Sveriges nationelsång när vi kom gående med våran guide ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tur du kom på i tid ;-) att du glömt pengarna! Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback