RÖSTA!

Jag hoppas alla ni 12 som läser min blogg går och röstar idag :-) Jag ska rösta och röstar rödgrönt för ett bättre samhälle där det finns plats och möjlighet för alla i vårat samhälle, där man inte blir utförsäkrad efter ett års sjukskrivning (vilket Tomas blir nu i mitten av oktober) där barngrupper på förskolan endast är så stora så pedagogerna klarar av att bedriva en pedagogiskverksamhet, mer resurs till skolan och såklart mer prsonal i fritidsverksamheterna! Och en stor satsning för bättre miljö, så vi bevarar våran jord vi vill ju att våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn osv ska få leva på en jord med ren luft och vacker natur.

Ja det viktiga är egentligen att ta sitt ansvar och gå och rösta! men ni får inte rösta på SD!!

Två barn på mitt jobb frågade mig vad jag skulle rösta på och sedan undrade de vad det där partiet man inte ska rösta på heter och varför de tyckte som de gör. Mitt svar - Alla har rätt att tycka som de vill, men då har jag rätt att tycka att de som är SD tycker fel!

RÖSTA!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Och idag har man lite ont i magen... Vad ska det bli av detta

Postat av: Nina

Ja fy... En sån olustig känsla..

2010-09-20 @ 20:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback