11 06 11

Våran prinsessa är hos oss!

Klockan 23.02 den 11/6 på pingstafton kom hon.

2994 gram och 48 cm




Strax innan 12 åkte Ebbe iväg med mormor och morfar till stugan, pappa ger mig en kram och säger:

- Nu drar värkarna igång när vi svängt ut från gården! jag har ju tippat på att h*n ska komma denna helg!
- haha ja antagligen (INTE)

De åker och vi går in, jag går ner och lägger mig pga av att det är på tok för varmt uppe för min vattenmelon kropp, börjar känna av lätt värk i ryggen.. förvärkar igen ... (tror jag) Tomas åker för att gratulera P&M prinsessa som kom för ca 2 veckor sedan. han hinner in och lämnar presenten och sen slänger sig i bilen för nu har mina värkar blivit mer och mer lik riktiga värkar.

Vid 18 tiden ringer jag förlosningen då är det ca 6-7 min mellan varje värk, de vill att jag äter lite middag och sen kommer in.

19.30 kliver vi in på förlossningen säkra på att få åka hem igen, får ett förlossningsrum dirket eftersom det är många inne på förlossningen. Blir kopplad till en maskin som gör en fin kurva ... som visar sig skapa oro.. Vid flera av värkarna har hjärtljudet hos Myran gått ner, får veta att anledningen kan vara att navelsträngen sitter runt halsen. De sätter en elektron på Myrans huvud och tar hål så att vattnet går.

kl 21 är jag öppen 2 cm och har onda men fullt hanterbara värkar
kl 22 har värkarna ökat och börjat göra ONT, får lustgas och blir som i en annan värld ;-)
kl 22.20 öppan 4 cm .. ja känslan är att NEJ det är LÅNG tid kvar

Vi funderar på om det ska bli en 11 eller 12, och Tomas gissar på en 11 06 11 kl 23.11 Vi skrattar och inser att det är ju snart så en 12 blir det nog allt.

22.40 tar krystvärkarna över och på 20 min har jag gått från 4 till 9 cm, en krystvärk och 10 cm sen känner jag hur huvudet åker längre och längre ner för varje värk.

22.50 Barnmorskan säger åt mig att sluta "burra" (skrika i masken) och istället stänga munnen och trycka på!!

Hon säger även att jag måste ta i för snart orkar inte Myran i magen mera, sista värken får jag vända mig från sida till rygg och sköterskan trycker samtigt som jag krystar

23.02 Är hon ute hos oss och hon är helt underbart vacker - blodig, slemig och HELT fantastisk :-)


Hon har haft navelsträngen ett varv runt halsen och eftersom det gick så fort gick allt toppen, men jag var ordning gjord OM det skulle bli akutsnitt.

Får två små stygn, och sen blir vi lämnade att njuta av våran IRMA <3

10 min efter hon kommit känner jag mig oförskämt pigg och säger till Tomas att jag är mycket tröttare efter ett springtur ;-)



Slutsats - jag är verkligen INTE gjord för att vara gravid, jag är verkligen gjord för att föda ut bebisen ;-)
Men detta var sista gången, skulle helt klart kunna föda många barn men jag fixar inte att vara gravid och jag känner mig fullt nöjd och lycklig med mina underverk

IRMA & EBBE
Ni är mitt allt!!






Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch! Det kändes lite otäckt där ett tag...! Skönt att det gick bra! Och att det gick fort på ett bra sätt.

2011-06-13 @ 14:30:23
Postat av: Sanna

Vad härligt att det gick bra! Bra jobbat :-) Vi kommer gärna och hälsar på men jag fick hämta Eira från dagis pga feber idag så vi väntar tills vi är helt friska. Vilket fint namn hon fått!

2011-06-13 @ 15:32:47
Postat av: carolina

Snacka om snabbleverans!! :) Skönt att allt har gått bra för er alla 4!!! Vilket underbart namn. Superfint!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback