Dyr i drift

Jag är LESS, arg, sur, ledsen & LESS Var till tandläkaren och skulle laga en lagning som hade lossnat.. 1300:- skulle det kosta och fyyyyy vad trist det är att lägga pengar på tänderna (fast nödvändigt såklart)

Besöket började med att jag får en bedövningsspruta som läcker och sen en till bedövningsspruta som läcker... härligt för mig som har sprutskräck ... tredje sprutan sticker hon av misstag i min läpp och sen ÄNTLIGEN på rätt ställe. Sen börjar hon borra och borra och borra och borra ännu mer. En annan tandläkare blir inkallad och sen även en till.. där ligger jag gapande och det gör jag totalt i lite mer än 1 1/2 timme. De kommer tillslut fram till att tanden behöver rotfyllas :-(

När de lagade denna tanden för många år sedan har det blivit något tok för under den har det blivit kvar något skräp som tagit kol på tanden..

Efter ca 1 1/2 timme fyller de tanden för tillfället och jag får två nya tider som kommer bli tre el fyra för att komma tillbaka och laga tanden. MÅNGA tusen lappar...

SUCK!!!

Ja jag satt mig i bilen och grät SÅÅ less. Sommarens nöje och budget kommer gå till att laga min tand.. höstens resa blir nog inte av. Tänk så fort vi ska göra något extra så skiter det sig... Men som min älskade man sa är ju tur att det denna gång är pga en rotfyllning vi inte kan åka och inte pga en lång cancerbehandling.

Och efter att brutit ihop och sovit nån timme är jag glad att jag har en fantastisk familj och får jag bara vara med dem så blir allt bra!!

Dyr i drift ... Lite väl många utgifter pga av mig just nu..


Kommentarer
Postat av: johanna

Nä, vad tråkigt, och jobbigt! Det är ju tillräckligt jobbigt att gå till tandläkaren i vanliga fall, rotfyllning och vad det kostar gör ju inte saken bättre...

Men, som sagt, skönt ändå att det inte är nåt värre. Kramar!!

2012-04-21 @ 11:02:03
Postat av: Marie

Åhh va vi tycker synd om dig!! Du såg så ledsen ut när du kom hem igår :(

Men efter regn kommer solsken!! Håller en tumme på att ni vinner pengar eller nått så att ni kan komma iväg på er resa ändå!!



Kram!

Postat av: Sanna

Hej, vad trist med tandstrul :-( verkligen inget kul att lägga energi och pengar på... Vi saknar er, har haft lite fullt upp med jobb och sjukdomar men nu är vi på gång igen. Det vore jättekul att ses när ni har tid. Jobbar du alla dar, annars kanske vi kan ses nån dag om jag är jobbfri :-) Vilka fina bilder på familjen :-) KRAM

2012-04-21 @ 22:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback