Bullar

Det går aldrig som man (jag) tänkt sig! Efter att lämnat Ebbe på dagis gick jag & Irma på promenad till Konsum och handlade ingredienser för att baka bullar. Handlade det vi skulle ha plus att jag köpte svensk köttfärs som hade kort datum för 20:- kg FYND :-) När vi kom ut regnade det och jag hade ju såklart inget regnskydd med..

Kom hem, började baka & göra köttfärssås till Irma. Och nu saknades socker att ha i degen .. ut och tittade på gatan, ingen granne hemma! Skulle jag ta bilen ner på affären igen skulle Irma somna.. Grannen mittöver kommer hem på lunch så jag springer över till dem, deras socker är också slut. Vår otroligt vänliga granne ringer din fru som åker in och köper socker till mig <3 TACK!

Blev goda bullar tyckte jag & Ebba, Ebbe var inte lika förtjust eftersom det inte var kanel i dem. Irma mumsade som om hon visste vad vi åt ;-)

Köttfärssåsen till Irma blev god, lång- & storkok ca 15 portioner. Är skoj att göra mat till en liten tjej som gillar allt hon får i munnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback