Läxor & utvecklingssamtal

Jag vet att jag skrivit det förut men jag är ju otroligt stolt över mina barn .. även otroligt orolig och nervös inför allt de gör ... ;-) Idag har jag iaf varit på utvecklingssamtal med Ebbe, jag blir glad att höra att allt fungerar och har en otrolig lättnad i kroppen över att han trivs med både kompisar & fröknar. Har ju varit en stor oro att han skulle hamna efter eftersom han är född sent på året, men det är inget som märks av och då känns ju beslutet att låta honom börja nu med -06 istället för nästa år med -07:orna bra.

Igår hade han även sin första läxa med sig hem från förskoleklassen, både pappan och den hårda mamman sitter bredvid och titta stolta på :-) men mamman kan ju inte låta bli att lägga sig i och tycka att han ska göra sitt bästa.. inte vika hörnen, inte kladda på pappret och göra snygga bokstäver.

När det gäller läxor vill jag hjälpa honom få bra rutiner (ännu är det ju bara pianoläxa och nån gång något från skolan) jag är duktig på att göra saker i sista sekund i stress.. jag hoppas kunna hjälpa Ebbe att lära sig göra läxorna i god tid innan de ska vara klara. Han är ju dock lik mamma så risken är väl att det inte kommer lyckas ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback