VÅR

1 Mars sa Ebbe :

- Nu är det vår mamma!! Det vet jag!!

- nja inte riktigt än iaf inte här hos oss..

- JO! Det är mars nu och då är det vår!

Sen dess har han sagt det varje dag, och jag har börjat hålla med då jag insett att han inte kommer ge sig. Men igår var jag redo att hålla med honom trots många minus grader på nätterna då jag såg att mina tulpaner börjar titta upp ur jorden. Tänk att detta tecken på att det blir vår igen kan ge en sådan glädje för en stund.

Annars LESS på att vi verkat öppna sjukstuga där barnen löser av varandra med ont i magen, hosta och feber. Så tyvärr blev inte riktigt sportlovet som det var tänkt men vi hann med några dagar i fjällen innan febern kom och när ljusare tider kommer hoppas vi på friska barn och härliga vårdagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback