Mitt liv som mamma

Vaknar vid 6 tiden då min älskling vill ha mat, somnar om vaknar 9 då Toma såker till jobbet och det är mat dax igen. Ebbe somnar och sover till 12 då bröstet åker fram igen mellan 9-12 har jag hunnit sova lite, ätit frukost och plockat lite här hemma. Ebbe är vaken en stund och tittar runt på mig och på alla fina röda saker vi har i lägenheten :-) Mellan 12 och 15 hinner vi förhoppningsvis ta en tur ute, på stan eller en promis. Vid 15-16 tiden är det dax för mat igen, 18-19 nästa gång han skriker efter mig. Sista målet innan det är dax att krypa i säng brukar bli vid 22. Hinner nu sova i två med tur tre timmar innan jag vaknar av ett litet skrik som blir allt högre ju längre tid jag tar på mig upp ur sängen :-) Äter somnar om vaknar igen vid 3-4 och denna gång efter han ätit vill han vara vaken men det vill varken mamma eller pappa... Har försökt med napp för att han inte ska ligga och låta.. går ju inte att sova när han har olika ljud för sig hela tiden han är vaken.. Somnar igen vid 5 ja och sedan är det dax för nästa dag..

ojoj vilken skillnad det är, för en månad sedan såg dagen och natten väldigt annorlunda ut. Är tur man kliver upp mitt i natten och vet att man har en underbar son som ligger och skriker efter mig :-) En underbar skatt som jag älskar överallt!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Jadu, det är en omställning! Men ni verkar ju klara det galant. =)

Postat av: Nina

Weeheei! Imorgon bär det av till Sundsvall! Då får jag äntligen träffa snyggaste killen i stan ;-) Och dig och tomas förstås...;-)

2007-01-20 @ 20:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback