Min kropp

Full rulle på jobbet, har fått nytt schema då vi från måndag är två som jobbar 75% schemat ser väldigt bra ut då jag börjar 9.30 de flesta dagarna och slutar vid 13.30. Härligt för min gravidakropp med korta dagar! Är otroligt skönt att det blir två 100% och två 75% nu från oktober då hinner man göra mer med barnen och få mer tid till planering osv. utan att känna stress inför allt man gör.

Igår fikade jag och en vän te buffe på Charm, mmm mums vad gott det var scones, skorpor, marmelad, ostar av olika slag, kakor (minst 7 olika sorter), rulltårta, frukt och tårta. Våra gravida magar var ännu större när vi klev ut efter två timmars fikande. Är sådant man har tillåtelse att göra lite då och då när man är gravid har jag intalat mig själv för att inte få för dålig samvete över att ätit massa kakor mitt i veckan ;-)

Har funderat på min kropp mycket denna vecka, och ojojoj vad svårt det är att acceptera att den förändras så mycket som den gör. Att jag inte fixar en kort promenad utan att bli helt slut känns helt knäckande en del dagar, att det sedan gör ont lite här och där är heller inge vidare. Värken i fogarna gör att jag inte klarar av att göra många saker som jag annars tagit som självklart. Sedan är det tröttheten, jag kan sova hur mycket som helst och jag orkar knappt lyfta ett finger här hemma när jag jobbat en hel dag. Men för att inte bryta ihop så tänker jag på min familj; Tomas och Pyttis, samt min underbara syster, svägerska, mamma, pappa, farmor och mina svärföräldrar då känns allt lite lättare. För jag vet att de finns där vid min sida fast jag bryter ihop och inte orkar som vanligt!

Nu blir det middag hos syster, bara en sådan sak att slippa laga middag är ju helt underbart ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback