Bekväm?!

Har funderat mycket de senaste dagarna hur skönt det är att Ebbe börjar bli "enklare" att ha att göra med... nä han är inte enkel när han trotsar ihjäl sina föräldrar.. tjatar så vi helst skulle vilja trycka på mute knappen... helt plötsligt blir en liten liten pojke som ska bli buren överallt... vägrar äta och sova...  hmm sova var jag kanske lite orättvis för han är troligt duktig de flesta kvällar att somna själv i sin säng utan att kliva upp och sedan sova nästan hela natten där.

MEN för det mesta är Ebbe en glad och positiv kille som lyssnar, sover, äter, leker med oss och själv, skrattar och busar.

Ja skulle man nu få ett till barn kommer vi ju att få gå igenom dessa bebis-år igen.. oron över ALLT, LÅNGA nätter,
och ännu mera KÄRLEK...

Ja som ni kanske förstå så funderar jag just nu massor på ett barn till eller inte... ena stunden känner jag nä vi ska nog inte ha flera barn... och nästa känns det som självklart ska vi försöka få ett till barn.... mmm svårt... Skulle jag vara säker på att det inte skulle bli några problem att bli gravid, jag skulle må toppen under hela graviditeten och förlossningen skulle gå lätt skulle jag nog inte fundera lika mycket ;-) för att jag skulle älska barnet överallt när de kommer ut till oss har jag ingen tvekan om!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag känner ungefär som du... Inte lätt! Kram!

Postat av: Maria

Tack! Ja vi har kämpat på lite med maten, men nu verkar det som att det börjar lossna. Eller det har väl aldrig varit något problem. Bara att han har ätit ganska lite varje gång. Det är nog bara jag som blir lite ivrig :) Klart att det tar ett tag att vänja sig med annat än mat från mig. :)



Ebbe är så otroligt söt. Ja han är ju i den åldern då han verkligen kan sätta sig på tvären ibland förstår jag :)

Vilken fin bild på er två, med gomagen!

Tänk om man kunde veta i förväg hur man skulle må under graviditeten. Jag hade en oförskämt bra graviditet och förlossning, så jag har sagt att om man får må så här bra som jag har mått, så är det inga problem att vänta och föda barn! ;-) Har svårt att tro att jag får må lika bra om jag blir gravid igen. Det är bara att hoppas att det inte blir raka motsatsen :)

Jag önskar er all lycka i livet, vare sig ni blir en familj på tre eller fyra :-)

Stora kramar!!

2009-03-04 @ 21:53:13
URL: http://misan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback