Laddar

Ebbe badar ute i en sjö för första gången 22/7-07

Vi laddar upp oss nu jag och Ebbe med massa mys inför en lång dag. Han har verkligen blivit mysigde senaste dagarna, han smeker med handen istället för att dra och slita (ibland) och hon sitter gårna i knäet och myser. Vi låter pappa/Tomas sova idag så han ska orka med oss idag ;-)

Lyssnar på sommar i p1, började med ett program med Camilla Läckberg men det var inge bra så nu tar jag Filip och Fredrik istället få se om de kan vara bättre.

Ja just ja vad var det vi skulle göra idag då?! Vill in på stan och ta en titt på polaern och pyret där de har rea, sedan ska vi ut till birsta, städa här hemma och packa inför fjällresan. Har längtat upp till fjällen nu i flera veckor, hoppas det blir fint väder vill ju ut och åka båt och vandra lite.

Igår var vi och besökte Sanna och Eira på kvällen, vilken stor tjej hon blivit så otroligt glad och charmig. Vara trevligt att hinna träffa dem innan vi åker viidare mot olika håll.

Eira 23/6-07

Ett rån & tån

Eftersom min älskade sambo just legat i sängen och "bloggat" för oss tar jag är använder hans rubrik på dagen.

Skulle ha städat och fixat iordning här hemma så Ebbe ska få en egen höra inne i vardagsrummet, detta i väntan på att vi ska hitta en ny bostad.. Vädret har varit underbart, vilket gjorde att vi kunde ju inte vara hemma och sitta inne. Vi har istället badat och myst i solen *härligt* När vi kom hem var vi alla tre helt slut och somnade på sängen, två timmar senare vaknade vi och Ebbe stoppade in sin tå i munnen och vi tog varsitt rån :-)

Tänkte ni skulle få se våra första semester bilder från Rättvik, stugan och Wij trädgårdarna i Ockelbo.

tråk --> skoj

b b bbby       km b bjn nj  , mvc ccv    b                                                                                    nb                                                                                             bn            hm  nmm

- Ebbe

Tur jag får hjälp att blogga ;-) Dax för semester. såklart har vi inte planerat så bra, massor med tvätt och vi åker till Rättvik ikväll... hmm ja man har ju lite att gör idag bara att hoppas att Ebbe är på bra humör. Ebbes farmor kommer snart så jag borde hinna med det som ska göras. Är ju helt underbart att det finns hjälp att få när det behövs, bara hoppas att han är snäll så det blir flera gånger ;-)

Att gör idag är alltså:
- packa
- tvätta
- diska
- städa

mmm vilken skojig dag!! Blir mysigt att somna ikväll och veta att man har fyra underbara veckor framför sig.

Mysig eftermiddag

Härlig eftermiddag ute i solen, jag tog faktiskt en liten simtur (hmm mycket lite) i Sidsjön första gången jag badat där. Ebbe tog ett litet fotbad ;-)

Latmaskar

ja idag är vi såå lata, bara sover och myser har ännu inte hunnit få på mig några riktiga kläder ;-)

men vi är glada och busar en massor ;-)

Vet inte om jag berättat att våran prins står på alla fyra allt oftare, snart kryper han iväg och då är det slut på vilan..

åå han är såå underbar, är total förälskad ;-) Super trött men glad och i farten, det var nån timme sedan nu ligger han på maga och sover sött i soffan.

Hunnit mycket

Idag har vi:
- badat
- varit med Anna-Mia
- ätit köttbullsmackor
- badat ännu mer
- shoppat leksaker på rea
- tittat på pride-paraden
- tittat och lyssnat på Andrés Esteche
- varit med Sanna och Eira
- ätit sushi
- sett och hört lite på Salem Al Fakir
- fikat på coffe house
- sett The Ark på väg till deras spelning (Eira blev helt till sig av lycka ;-) )
- hört tre låtar med Eldkvarn

Ja vi har haft en toppen dag först med A-M och sedan en toppen kväll med Sanna och Eira. Tack tack tusen tack för att ni är så underbara alla tre!!

Sex månader

Nu har Ebbe varit på gatufesten för första gången, han ville inte ligga och sova i vagenen som vi hade hoppats utan ville stå på bordet hmm inte bra inför framtiden... ;-) Vi var och åt i Daltons tält med T arbetskompisar. Trevligt fast inte langos tältet och munkvagnen hade öppnat.. Måste nog in i morgon också då det drar igång på riktigt för att träffa lite folk, äta lite onyttigheter och kanske dricka ett glas vin?

Annars har vi i dag hunnit med tandläkaren, hälsat på pappa/morfar på jobbet, handlat på Willys, hälsat på Sanna och Eira ute på Alnö där jag faktiskt även badade och tittat på ett hus.

Sex månaders knubbisen ;-)
Ja den 29/6 blev våran prins 1/2 år helt otroligt vad tiden gått fort för 6 månader sedan låg han så lungt på mitt bröst och dagarna gick åt att sova, äta, sova och sova ännu mer. Nu går dagara åt till att äta, leka, spana, lära sig att krypa och sova mycket lite.