Yoga

Dagen började med att jag sa fel i varje mening som kom ut ur munnen och vad barnen på jobbet heter var helt bort, var tur vi skulle ägna förmiddagen i skogen. Resten av dagen var väl inge bättre utan jag kände att mitt tålamod fanns inte och tröttheten fanns i hela kroppen. Har inte haft tid att sätta mig ner och ta det lungt många sekunder under de veckor jag hunnit jobba nu, mycket som ska fixas och barn som vill ha hjälp med allt från toabesök till vävning. Dagens yoga pass var räddningen för att jag inte skulle falla i säng gråtande av trötthet.

Är otroligt glad att jag beslutade mig för att prova på yoga, är verkligen underbart att under en och halv timme få gå in i sig själv, släppa alla tankar och bara andas för mig och Pyttis. Måste försöka göra passet hemma någon gång i veckan också, det är ju tyvärr inte lika lätt att ta tiden att sätta sig ner och koppla bort omvärlden när man sitter ensam hemma och har en lägenhet med massor med saker som borde göras.


Kommentarer
Postat av: Helena

Kul att du har en blogg nu! Mysigt med yoga, funderade på det när jag var gravid oxå men det blev bara vattengympa för mig. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback