Mindre hjärna?

Läste i en gravid tidning att hjärnan kryper lite när man är gravid för att barnet tar energi på något viss från den, det måste förklarar varför jag är så klumpig, ja det är klart man har ju blivit lite störrre också. Igår när jag vara och handlade rev jag ner en hylla med bröd och idag när vi åt på max så åkte hela juicen ut över mig. På hemköp sa han att ta det lungt det går snart över och tittade på min mage och tjejen på max skrattade lite och sa jag spiller ut saker hela tiden hemma hos min mormor, är tur folk är förstående :-)

Varit på andra föräldrar träffen idag och den var bättre än första, vi satt i små grupper två par i varje och pratade kring olika frågor vi fått. Satt med en tjej jag läst med och hennes kille, båda mycket trevliga och lätta att prata med. Är skoj att det är många man känner och känner lite som ska ha barn vid samma tid, blir många att ta promenader, fika och umgås med, är bra då finns det antagligen alltid någon som kan och har tid.

Somnade många timmar för sent igår pga min skrivare som bara ville skriva ut fotografier som var gula, idag vågar jag inte slå på den för då lär jag bli sittande här halva natten igen för att försöka fixa till den. Känns i kroppen att sömnen blir allt viktigare för varje dag som går nu och jag bord enog lyssna lite bättre på vad kroppen säger åt mig..

Natti natti!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Känner igen klumpigheten. Och så tappar man saker HELA tiden bara för att det är SÅ jobbigt att böja sig för att plocka upp dem! *fniss*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback