Veckorna går för fort!

Vart tar dagarna och veckorna vägen? Jag hinner inget hemma, jag hinner inget på jobbet och att jag ska ha en bebis om fyra månader har jag knappt hunnit förstå.. Man vill så mycket och hinner knappt hälften av det man vill och sedan är det ju en liten del där man inte orkar med heller för kroppen säger ifrån. Träna var evigheter sedan, förutom yogan och någon promenad i veckan. Har jag jobbat en hel dag är jag helt slut och måste ligga och sova för att orka med att umgås med min älskling.

Har funderat kring hur det kommer att bli när jag blir mamma, kommer jag att fixa det? Är tur Pyttis har en underbar pappa som jag vet med säkerhet kommer att fixa detta super bra. Jag är stressad och nervös inför vårat möte med våran nya familjemedlem, men älsklingen min verkar helt lugn. Han som annars stressar upp sig och behöver planera för att allt ska kännas bra är lugn och tar allt  som har med Pyttis att göra med ro. Har funderat på tre saker det kan bero på att han är så lugn:

- Han har inte förstått att vi verkligen ska bli föräldrar om fyra månader.
- Han är bara lugn inför mig för att  jag inte ska bli ännu mer stressad och nervös.
- Han har hunnit med att tänka igenom allt långt innan Pyttis ännu hade flyttat in och har därför allt planerat och klart.

Var igår på stan med min syster och köpte ett par nya jeans på Lindex tusen tack Lindex för att ni finns och har byxor som passar mig, har inte hittat någon annan affär med byxor som känns bra över magen och sitter snyggt över rumpa och lår. Köpte även en overall, ett par byxor och två bodys till Pyttis på Lindex. Hann även springa in en sväng på PoP och kom därifrån med ett snigel set som Pyttis kommer att bli sååå söt i!



Nästa veckan kommer en god vän hem till stan och då ska vi gå på spa, ska verkligen bli helt underbart att få vara i en helt stressfri och avslappnande miljö med en god vän man sällan hinner träffa pga avståndet mellan oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback