Tiden går SÅ fort

Sitter här och skickar iväg arbetsansökningar i massor.. eller ja kanske inte massor men till fem olika förskolor. Hade helst suttit och skickat ansökningar till skolor men det finns tyvärr inga jobb lediga där, men förskolan känns som en utmaning. Kännermig verkligen laddad inför att få börja jobba, hoppas nu bara att jag får ett jobb så jag kan börja jobba i Januari. Jag har nu snart varit hemma i ett helt år, detta betyder även att våran underbara prins snart är ett helt år!

image370

Det är ju även snart jul, ojoj bara en månad bort. Har köpt nästan alla julklappar *skönt* Lite trist är att det inte bli något julpynt hemma i år, känns jobbigt att julpynta samtidigt som vi packar för flytt. Är tur Ebbe är så liten att han inte har några förväntningar inför julen.

Ja det närmar sig ju även för flytten iii spännande :-)

Jessica och Henrik!!! Ebbe var just och knackade på eran dörr ;-) han gick ut i trapphuset när Tomas skulle ut och lägga in vagnen i bilen, direkt fram till eran dörr och satt sig och väntade att ni skulle öppna. Är minst en i den här familjen som vill sakna er massor när vi flyttar!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej!!
Hoppas det går bra med jobbsökandet. Tänkte bara säga att jag tycker det är jätteroligt att jobba i förskolan. Nu arbetar jag med de äldsta barnen, 4-5 år och då får jag ju följa deras väg mot förskoleklassen. Utvecklande på många olika sätt, plus att jag får en bra förståelse och insikt i förskolans arbete och vilka olika förutsättningar barnen har redan då de börjar på förskolan! Vill ju såklart arbeta i skolan eftersom det är det jag har gått utbildnigen för, men jag trivs jättebra nu, så jag känner ingen panik inför bristen på lärarjobb. Det kommer!! =)
Hoppas du blir erbjuden någon förskoletjänst som du känner för!! Håller tummarna för dig tjejen!!
Kramar!!

Postat av: Maria

Ja, jag tänkte att det kanske kunde kännas lite bättre om du får höra hur jag känner. Hade iofs jobbat en hel del på olika förskolor tidigare, men det var bara strödagar eller kortare vik. Jag ser det som en stor erfarenhet inför mitt sökande av en lärartjänst!
Det är bara att fråga om det är något du undrar över. Jag tror säkert att fler kommer att höra av sig och får de bara träffa dig så är det så gott som klart!! ;-) Kan tänka mig att det är jätteroligt att jobba med dig!! *ler*
Men som sagt... Jag tycker att jag har världens bästa jobb, som jag skrev i tidigare inlägg
=) Att jobba med barn, som är det bästa vi har!!
Kram på dig!!

2007-11-21 @ 22:35:48
URL: http://misan80.blogg.se
Postat av: Angelica

Visst är det kul att alla sa till en att man aldrig skulle behöva oroa sig för jobb om man valde läraryrket... suck! Men det finns en mening med allt =) Lycka till! Kram!

2007-11-22 @ 12:39:17
URL: http://ejkla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback