Mål och något att längta efter

ja för att nu klara av en LÅNG mörk höst behöver jag mål med det jag gör både på jobbet och hemma, samt något att längta efter.

Vad jag ska längta efter är en resa till Thailand :-) vi drar utomlands och firar Tomas 30 årsdag, ska boka resan nästa vecka efter jag pratat med min närmaste chef som är åter från sin semester då. När vi började prata om att åka till Thailand berättade vi för Ebbe vad man kunde göra och äta där:

- I Thailand kan vi bada, titta på djur, åka båt och rida på elefanter.
- Tycker jag är roligt, vill åka Thaland nu!
- Mmm du får vänta till efter vi ha firat jul och din födelsedag, är lång tid kvar.
- Går bra mamma, jag fyller (visar sina 3 fingrar) tre.
- Vet du att de finns ingen korv eller köttbullar där.. vi får äta ris, kyckling, fisk och annat gott.
- men mamma finns det pannkaka?? (ser väldigt rädd ut)
- ja pannkaka finns det
- Tur!!

haha ja nu har vi en prins som vill att vi ska åka till thailand nu genast :-) och hejhallå vilken tur det finns pannkaka där och att den är super god framåt natten ;-)

Ebbe har under sommaren blivit en riktig pratkvarn, han är bara tyst när han sover eller tittar på en film. Han ställer tusen frågor och vill ha svar på allt... ja det är roligt men ibland tror jag att huvudet ska gå sönder av allt prat ;-)

Nä nu ska jag och Ebbe gå en promis med Elin och Alfred .... prata lite mera Thailand så de blir ännu mer sugan ;-) hihi

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad härligt! Tur det finns pannkaka :-)

2009-08-10 @ 19:23:53
Postat av: Matílda

hihi ja de är roligt när de surrar men ibland kan man bli tokig :] Sebbis är inne i en varför period, så det gäller att ha bra svar :]

2009-08-12 @ 12:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback