Häcken är nästan på plats

För någon dag sedan grävde vi ett litet dike där häcken nu står.. ja nästan allt är klart SÅKLART tog jorden slut när vi bara hade 2 meter kvar. Tomas åkte iväg och köpte mera jord, så när Ebbe somnat ska vi ut och göra klart resten.

Imorgon ska vi gräva ner våran fläderbuske, fläder är en av mina favorit buskar, jag får starka minnen från somrarna med min mormor och morfar. Så självklart blir det en fläder här hos oss.. om något år kan vi nog få till lite saft.. men vi får nog vänta några år :-)



Har även hunnit med några maskrosor.. hoppas hinnan några fler innan jag somnar. Slänten behöver bli fri från dem så jag kan börja fixa där med bla taklökar behöver läsa på lite mer om vad som skulle trivas där mer.

Kommentarer
Postat av: AnnaMia

mm, ska bli gott med flädersaft!

Postat av: Anonym

Jag håller med! Ni får ge busken nåt extra så den börjar växa fort! Malva o jag ser fram emot många fikastunder i sommar ;)

2009-05-18 @ 21:11:15
Postat av: Mimmpan

mm tänk om det blir en blomma i sommar .. hmm hur mycket saft blir det av en blomma ;-)

2009-05-18 @ 21:23:22
Postat av: Johanna

Du kan göra saft/dricka av svartvinbärsblad. Inte samma sak, men lite likt flädersaft. Och det bästa är att det går så fort att plocka blad jämfört med bär ;-)

2009-05-19 @ 06:39:21
URL: http://dolk.blogg.se/
Postat av: AnnaMia

vet inte om vi ska till Lönnis i helgen. Kanske åker nån dag bara. Tror Robin jobbar :I När åker ni?

2009-05-19 @ 09:47:14
URL: http://annamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback