Jobba lite mindre??

Jag funderar.. fram och tillbaka ... om jag ska gå ner i tid efter jul, blir ju mindra pengar men mer tid med Ebbe. Funderar på att jobba 80% fast jag vet inte... 86,5% är väl en timme per dag? vore kanske också något.. svårt att ta ett beslut i denna fråga :-) några tips eller förslag?

Förutom att fundera på detta har jag/vi idag:

- Putsat fönster på nedervåningen med god hjälp (?) av Ebbe

- Varit på Norra berget där det var loppis, inga fynd blev det. Ponnyridning, Ebbe red på lilla muu (my), lite lek med Alfred i lekparken.

- Lunch och fika hos faster Nina, MYSIGT! Vi är allt för sällan hos Nina och hälsar på men vi SKA bli bättre på det.

- Shoppat en ny spegel och lite ljus på IKEA. Skulle även ha köpt en skoförvaring men den var tyvärr slut.. komme råter TIDIGAST torsdag.. är ju typiskt när man väl tagit ett beslut för vad man ska ha.. jaja vi åker åter på torsdag eller fredag.

- Satt upp spegel och tavla i hallen, även hunnit med att krossa en tavla ..

- Middag hos Elin, Magnus och Alfred. Gott som alltid! Är underbart att ha turen att ha sådana fina grannar som vi har!!

Nu blir det tv!

Kommentarer
Postat av: Johanna

En timme om dan låter väl bra. Inte så mycket mindre pengar, men en viktig timme på eftermiddagen. Och blir det inte bra ekonomiskt så är det ju bara att gå upp i tid igen om ett tag. Eller ner lite till om det funkar.



När jag berättade för Axel att Ebbe också ridit, men på Lilla My, sa Axel: Jag ville också rida på Lilla my...! :-)



Postat av: AnnaMia

jobba mindre! Då kan ni vara med mig och Max en dag i veckan ;)

2009-11-02 @ 08:13:05
URL: http://annamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback