KBT

Vid besök hos kuratorn idag blev jag erbjuden att träffa en annan kurator som går en utbildning i KBT - kognitiv terapi, hon behövde en patient som gick med på att bli filmad och att träffa henne en gång i veckan. Träffade henne en lite sväng och har gått med på att träffa henne nästa vecka för att efter det ta beslut om jag är intresserad att fortsätta träffa henne.. hon ska alltså hjälpa mig och jag ska hjälpa henne.. typ.. Min kurator tyckte jag skulle ta chansen då detta tydligen var en bra och dyr terapi i annat fall. Lite nervöst att bli filmat känns det ju men å andra sidan är du ju bara hon och hennes handledare som ska se filmen.

Det viktig just nu känns att jag få träffa någon som jag har lätt att prata med då behovet är stort just nu.... hoppas dock att behovet snart minskar och att hela familjen mår bättre på ALLA sätt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter ju bra, om ni passar ihop och du kan prata med henne. Kram!

Postat av: Anonym

Hej, det är skönt att få prata av sig. Hoppas det känns bra med KBTn. Det var roligt att träffa er i fredags, Eira var glad hela eftermiddagen (kanske var det glassen som hjälpte till) KRAM

2009-11-05 @ 11:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback