Strålning och cellgifter

Nu har T gjort sin tredje dag med strålning och cellgifter och ännu mår han helt okej. Strålningen går super fort, på 15 minuter har han hunnit parkera, anmäla sig, vänta, strålas och gå till bilen igen. Cellgifternatar han varje morgon och kväll och det har också funkat bra. Hoppas nu bara att det fortsätter gå bra och att han slipper känna av några biverkningar.

Första dagen på strålningen var jag med och träffade läkaren och sköterskan, båda hade god tid på sig att berätta, förklara och svara på frågor. Mycket hjälpsamma och trevliga.. läkaren var lite snurrig men glad och omtänksam :-)

Känns på något sätt lite lättare nu när strålningen är påbörjad, nu SKA tumören BORT!

Jag har fått min klocka SUPER snygg ;-) måste lämna in den hos någon ur-markare som kan fixa bandet på den för nu är den lite stor.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kämpa på, ni är jätteduktiga!!

Skönt att ni verkar ha träffat en vettig personal (att läkaren var lite snurrig är inget konstigt, fråga mig)

Hoppas ni får en mysig helg! Många kramar från mig & Malva

2009-11-13 @ 07:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback