Gifta dig?

I onsdag när vi gick och la oss, hoppade Ebbe i sängen och sa till mig:

- mamma ska du gifta dig?
- nja kanske, vem tycker du jag ska gifta mig med?
- med pappa kanske?
- ja kanske det...
- mamma, jag ska gifta mig Alfred! Då ska vi har ROSA klänning!

I helgen satt jag och Tomas vid köksbordet och pratade om ord, då kommer helt plötsligt våran underbara son gående till oss och säger:

- Mitt favoit ord är glass, kors och resväska

Glass kan jag förstå då han älskar glass och resväska för att han har önskat sig en resväska i flera månader men kors? Han har funderat på kors och kryss mycket senaste tiden och tycker ju att kyrkor är spännande + att han älskar att hälsa på mig på jobbet för alla stor barn och lekhallen finns där.. Ja lite påverkad av mamma sin kanske?! ;-)

Ebbe satt i soffan och pratade med Tomas idag och berättade om sin dag:

- Jag och Alfred tävla på dagis
- Jaha vem brukar vinna då?
- Alfred såklart! jag säger ju färdiga spring!

Han är verkligen i en underbar ålder då det gäller talet.. annars kanske inte lika underbar då kan göra mig/oss galen... kommer roliga saker hela tiden och man hör verkligen hur han tänker och funderar på olika saker.

Kommentarer
Postat av: AnnaMia

hihi

Postat av: Caroline

Go´Ebbe!! :)

2009-10-27 @ 10:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback