Lucia

Upp TIDIGT ur sägen för att gå till dagis för att se luciatåg, är inte lätt för någon som är van att sova till 9-10 tiden att kliva upp 6!! Ebbe har längtat till lucia och beslutade sig för många veckor sedan att han skulle vara stjärngosse, han kunde alla sånger även den som bara 5 åringarna skulle sjunga ;-)

-mamma, du vet då ska jag inte sjunga MEN jag kan den ju!

Kvällen innan när han skulle gå till sängen tittar han på mig djupt in i ögonen och säger

-mamma när du knäpper kort på mig då vinkar jag till dig!

I början när de kom ut och ställde sig på sina platser såg man hur man letade ut i mörkret efter vart jag stod och så när han äntligen såg mig vinkade han försiktigt <3

KALLT -23 grader var det även, massor med kläder hade vi på. När vi kom hem var jag och mamma IS men Ebbe var som en liten kamin. När vi kom hem åt vi mysfrukost innan Ebbe & mormor drog för att ha en julpysseldag.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Finaste stjärngossen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback