Sista månaden som gravid

Trött trött och totalt energilös, sovit hela natten vaknar och går med Ebbe till dagis kommer hem och sover i två timmar, vaknar och är helt slut, äter lunch och tvingar mig själv att göra något annat än att lägga mig i soffan och sova igen. Kroppen och hjärnan och hela jag är verkligen less på att vara gravid nu, *haha* som att jag varit något annat än less i åtta månader ;-)

Första månaden var jag ju glad förutom att jag hade en bryten tå och inte kunde röra mig, den månaden visst jag ju inte heller om Myran beslutat sig för att stanna eller inte.

Andra månaden fick vi ett fint + och började längta efter Myran, hoppades på att slippa må illa och erbjöd mig att istället för att behöva må illa och ligga över toan kunde jag gå upp en 20-30 kg. Ja månad två mådde jag som vanligt och var glad att vi skulle bli fyra.

Tredje, fjärde, femte månaden BLÄ FY BLÄ FY Mådde väldigt illa när jag väntade Ebbe och mådde nu ännu värre med Myran i magen. Sjukskriven och en del dagar var jag redo att göra vad som helst för att inte behöva må illa mera.

Sjätte månaden jobbade och mådde okej

Sjunde, åttonde månaden massor av sammandragningar, onda förvärkar, foglossningar och helt sönder stressad  av senaste årens besked, behandlingar och motgångar = sjukskriven IGEN. Vilat, vilat och tagit in att jag är gravid och att vi faktiskt på riktigt ska bli fyra i familjen ganska snart.

Nionde månaden mår jag nu bättre i huvudet och har nästan fått in att vi ska få en till familjemedelm ;-) Lite (mycket) nervös inför vad som väntar och vill ena minuten att h*n ska komma ut för att i nästa ändra mig till att h*n kan stanna där några månader till .. ja eller iallafall veckor till.

Har molande värk i ryggslutet som kommer och går, många sammandragningar och en svullen kropp. Antingen kommer h*n imorgon eller så dröjer det fem veckor till.. fem veckor är ju inte lång tid men jag lär ha exploderat flera gånger innan dess för mitt tålamod blir mindre och mindre för varje dag ... Imorgon går vi in i juni och jag är väldigt glad att h*n inte kommit ännu.

Badrummet klart när denna vecka är slut och ser ju just nu ut att ta hem vinsten ;-)

Mmm längtar ganska mycket efter att få mysa med våran bebis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback